Basiscursus Cognitieve Gedragstherapie met aandacht voor kinderen en jeugdigen - CGT (blended)!
In deze blended CGT cursus leer je cognitief/emotionele- en gedragsproblemen bij kinderen, jeugdigen en volwassenen zo goed mogelijk te verminderen of te veranderen met behulp van evidence-based methoden en interventies.
8.7/10 (5 beoordelingen)
- Home
- Cursusaanbod
- Basiscursus Cognitieve Gedragstherapie met aandacht voor kinderen en jeugdigen - CGT (blended)!
Let op!; er zijn toelatingseisen voor deze opleiding, zie de informatie onder het kopje doelgroep. Mocht je vragen hebben, of twijfelen of je voldoet aan te toelatingseisen, neem dan voordat je je inschrijft, contact met ons op.
Deze blended cursus beslaat 11 cursusdagen van ongeveer 6,5 uur en 11 online meetings van ongeveer 2 uur. Deze online meetings vinden voorafgaand elke cursusdag plaats.
De blended cursus verschilt van de niet-blended basiscursus CGT in de tijd die de cursist zelfstandig besteedt en indeelt; de literatuur wordt (spelenderwijs) getoetst en geoefend m.b.v. de Knowingo+ app. Er wordt veel videomateriaal thuis bestudeerd. En tijdens de online-voorbereidingsdagen zullen de cursisten onderling, in kleine groepjes, lesstof oefenen, voorbereiden en presenteren.
In deze Basiscursus Cognitieve Gedragstherapie met aandacht voor kinderen en jeugdigen en volwassenen (blended) leer je cognitief/emotionele en gedragsproblemen zo goed mogelijk te verminderen/veranderen met behulp van evidence-based methoden en interventies. Deze cursus is gericht op kinderen, jeugdigen en volwassenen. De cursus is opgebouwd uit een inleidend- (30 uur) en een verdiepend deel (70 uur).
Er wordt ingegaan op de kennis van het cognitief gedragstherapeutisch proces, leer- en emotietheorie relevant voor de klinische praktijk, (in ieder geval) de theorieën over klassieke en operante conditionering, en het cognitieve model. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan cognitief gedragstherapeutische diagnostiek en het opstellen van een verklarend model (inclusief gebruik van vragenlijsten, holistische theorie, functie- en betekenisanalyses en casusconceptualisatie) over de oorzakelijke en in stand houdende factoren van probleemgedrag plus adequate evaluatie- en monitoringsinstrumenten.
In deze cursus worden vaardigheden aangereikt voor het opbouwen, onderhouden en afsluiten van een cgt-behandeling en een adequate therapeutische werkrelatie en voor ontwerpen van behandelplannen op basis van cognitief gedragstherapeutische diagnostiek en cognitief gedragstherapeutische analyses. Ook leer je het toepassen van basistechnieken van de cognitieve gedragstherapie, waaronder registratieopdrachten en concretisering van probleemgedrag, exposure, responspreventie, gedragsexperimenten, sociale vaardigheidstraining, zelfregulatieprocedures, contraconditioneren, activeringstechnieken, uitdaagtechnieken, socratische dialoog en ontspanningsprocedures, en de uitvoering van behandelingen volgens evidence-based behandelprogramma’s bij de meest voorkomende problematieken in de doelgroep, waaronder angst- en stemmingsstoornissen.
In een door de VGCt geaccrediteerde basiscursus maakt de cursist kennis met de werk- en denkwijze die in het algemeen wordt gehanteerd binnen de cognitieve gedragstherapie. Deze kennismaking vindt plaats op zowel theoretisch niveau als op praktisch niveau.
Doelstelling
Na afloop van de basiscursus:
- kunnen cursisten, onder supervisie, cognitieve gedragstherapieën uitvoeren bij kinderen, jeugdigen en volwassenen;
- heeft de cursist inzicht en basisvaardigheid in de cognitief gedragstherapeutische manier van denken;
- kan de cursist leermodellen toepassen in de eigen praktijk;
- kan de cursist het cognitief gedragstherapeutische proces toepassen;
- kan de cursist betekenisanalyses, functieanalyses en interventiestrategieën ontwerpen;
- kan de cursist de kenmerken van de verschillende angst- en stemmingsstoornissen beschrijven;
- kan de cursist biologische, psychologische, leertheoretische en systeemverklaringen voor het ontstaan van angst- en stemmingsstoornissen benoemen;
- kan de cursist op grond van diagnostiek, assessment, functieanalyses en hulpvragen vaststellen wat er aan de hand is bij een cliënt met een angststoornis, een cliënt met een stemmingsstoornis en een cliënt met een derde probleemgebied naar keuze;
- kan de cursist vaststellen welk behandelprogramma, op grond van wetenschappelijke inzichten, voor de cliënt het meest aangewezen is;
- kan de cursist op grond van diagnostiek en indicatiestelling een individueel behandelplan opstellen, een behandeling uitvoeren, evalueren en afsluiten;
- kan de cursist een adequate werkrelatie opzetten en onderhouden en waar nodig het systeem daarbij betrekken.
Werkwijze
Korte presentaties door docent en cursisten, groepsdiscussies, oefenen aan de hand van papieren casuïstiek, oefenen met het toepassen van de diverse analysemodellen en opstellen van cognitieve casusconceptualisatie, demonstratie van technieken (DVD, modeling door docent), rollenspelen en oefenen van diverse bovengenoemde technieken. Er is veel ruimte voor casuïstiek van cursisten en verdiepende vragen.
De cursisten bereiden de cursusbijeenkomsten voor door:
· bestuderen literatuur (Knowingo+)
· maken van huiswerkopdrachten
De cursusbijeenkomsten en de online thuis leerdagen omvatten:
· voor- en nabespreken van het huiswerk
· literatuurbespreking door cursisten en docent
· uitleg theorie door de docent
· praktische oefeningen met betrekking tot de verschillende onderdelen van het gedragstherapeutische proces, in de vorm van rollenspelen.
Er wordt zoveel mogelijk geoefend aan de hand van concreet praktijkmateriaal van de cursisten.
Toetsing
Kennis en vaardigheden worden op verschillende manieren getoetst:
- toetsing middels de app Knowingo+
- actieve participatie tijdens de cursus
- onderlinge gedragsmodificatie
- het maken van een mini N=1 van de onderlinge gedragsmodificatie (dit is de eindtoets).
Knowingo+
Per geleerd deelthema ontvangen de cursisten certificaten op de app. Om het leren van de cursisten goed te kunnen borgen, ziet de docent de certificaten in. Dit is zowel een toets van het basisdeel- als het verdiepingsdeel van de cursus.
Mini N=1 van de onderlinge gedragsmodificatie
Aan de hand van de casus uit de onderlinge gedragsmodificatie wordt een verslag gemaakt met daarin: klachtinventarisatie, diagnostiek, differentiaal diagnostische overwegingen, Holistische Theorie, Functie- en Betekenisanalyses, behandelplan, korte omschrijving toepassing interventies en kritische reflectie op eigen gedrag als therapeut. De mini N=1 beslaat maximaal vijf pagina’s.
Contacturen: 71,5 uur
11 online voorbereidingsbijeenkomsten: 18,5 uur
Knowingo+-app: 10 uur
Zelfstudie: 350 uur
Cursus van 17 jan 2024 - 15 mei 2024
Dag | Datum | Tijd | Opmerking |
---|---|---|---|
1 | woensdag 17 jan 2024 | 9:30 - 16:45 | |
2 | woensdag 31 jan 2024 | 9:30 - 16:45 | |
3 | woensdag 14 feb 2024 | 9:30 - 16:45 | |
4 | woensdag 28 feb 2024 | 9:30 - 16:45 | |
5 | woensdag 13 mrt 2024 | 9:30 - 16:45 | |
6 | woensdag 27 mrt 2024 | 9:30 - 16:45 | |
7 | woensdag 3 apr 2024 | 9:30 - 16:45 | |
8 | woensdag 10 apr 2024 | 9:30 - 16:45 | |
9 | woensdag 17 apr 2024 | 9:30 - 16:45 | |
10 | woensdag 24 apr 2024 | 9:30 - 16:45 | |
11 | woensdag 8 mei 2024 | 9:30 - 16:45 | |
12 | woensdag 15 mei 2024 | 9:30 - 16:45 | RESERVEDATUM! |
Cursus van 1 feb 2024 - 30 mei 2024
Dag | Datum | Tijd | Opmerking |
---|---|---|---|
1 | donderdag 1 feb 2024 | 9:30 - 16:45 | |
2 | donderdag 15 feb 2024 | 9:30 - 16:45 | |
3 | donderdag 29 feb 2024 | 9:30 - 16:45 | |
4 | donderdag 14 mrt 2024 | 9:30 - 16:45 | |
5 | donderdag 28 mrt 2024 | 9:30 - 16:45 | |
6 | donderdag 4 apr 2024 | 9:30 - 16:45 | |
7 | donderdag 11 apr 2024 | 9:30 - 16:45 | |
8 | donderdag 18 apr 2024 | 9:30 - 16:45 | |
9 | donderdag 16 mei 2024 | 9:30 - 16:45 | |
10 | donderdag 23 mei 2024 | 9:30 - 16:45 | |
11 | donderdag 30 mei 2024 | 9:30 - 16:45 |
Cursus van 3 apr 2024 - 20 nov 2024
Dag | Datum | Tijd | Opmerking |
---|---|---|---|
1 | woensdag 3 apr 2024 | 9:30 - 16:45 | |
2 | woensdag 17 apr 2024 | 9:30 - 16:45 | |
3 | woensdag 8 mei 2024 | 9:30 - 16:45 | |
4 | woensdag 22 mei 2024 | 9:30 - 16:45 | |
5 | woensdag 5 jun 2024 | 9:30 - 16:45 | |
6 | woensdag 19 jun 2024 | 9:30 - 16:45 | |
7 | woensdag 3 jul 2024 | 9:30 - 16:45 | |
8 | woensdag 4 sep 2024 | 9:30 - 16:45 | |
9 | woensdag 18 sep 2024 | 9:30 - 16:45 | |
10 | woensdag 2 okt 2024 | 9:30 - 16:45 | |
11 | woensdag 16 okt 2024 | 9:30 - 16:45 | |
12 | woensdag 6 nov 2024 | 9:30 - 16:45 | RESERVEDATUM! |
13 | woensdag 20 nov 2024 | 9:30 - 16:45 | RESERVEDATUM! |
Cursus van 10 apr 2024 - 27 nov 2024
Dag | Datum | Tijd | Opmerking |
---|---|---|---|
1 | woensdag 10 apr 2024 | 9:30 - 16:45 | |
2 | woensdag 24 apr 2024 | 9:30 - 16:45 | |
3 | woensdag 15 mei 2024 | 9:30 - 16:45 | |
4 | woensdag 29 mei 2024 | 9:30 - 16:45 | |
5 | woensdag 12 jun 2024 | 9:30 - 16:45 | |
6 | woensdag 26 jun 2024 | 9:30 - 16:45 | |
7 | woensdag 10 jul 2024 | 9:30 - 16:45 | |
8 | woensdag 11 sep 2024 | 9:30 - 16:45 | |
9 | woensdag 25 sep 2024 | 9:30 - 16:45 | |
10 | woensdag 9 okt 2024 | 9:30 - 16:45 | |
11 | woensdag 23 okt 2024 | 9:30 - 16:45 | |
12 | woensdag 13 nov 2024 | 9:30 - 16:45 | RESERVEDATUM! |
13 | woensdag 27 nov 2024 | 9:30 - 16:45 | RESERVEDATUM! |
Cursus van 16 apr 2024 - 1 okt 2024
Dag | Datum | Tijd | Opmerking |
---|---|---|---|
1 | dinsdag 16 apr 2024 | 9:30 - 16:00 | |
2 | dinsdag 23 apr 2024 | 9:30 - 16:00 | |
3 | dinsdag 14 mei 2024 | 9:30 - 16:00 | |
4 | dinsdag 28 mei 2024 | 9:30 - 16:00 | |
5 | dinsdag 11 jun 2024 | 9:30 - 16:00 | |
6 | dinsdag 25 jun 2024 | 9:30 - 16:00 | |
7 | dinsdag 2 jul 2024 | 9:30 - 16:00 | |
8 | dinsdag 9 jul 2024 | 9:30 - 16:00 | |
9 | dinsdag 27 aug 2024 | 9:30 - 16:00 | |
10 | dinsdag 10 sep 2024 | 9:30 - 16:00 | |
11 | dinsdag 24 sep 2024 | 9:30 - 16:00 | |
12 | dinsdag 1 okt 2024 | 9:30 - 16:00 | Reservedatum! |
Cursus van 19 apr 2024 - 15 nov 2024
Dag | Datum | Tijd | Opmerking |
---|---|---|---|
1 | vrijdag 19 apr 2024 | 9:30 - 16:45 | |
2 | vrijdag 17 mei 2024 | 9:30 - 16:45 | |
3 | vrijdag 31 mei 2024 | 9:30 - 16:45 | |
4 | vrijdag 21 jun 2024 | 9:30 - 16:45 | |
5 | vrijdag 28 jun 2024 | 9:30 - 16:45 | |
6 | vrijdag 5 jul 2024 | 9:30 - 16:45 | RESERVEDATUM! |
7 | vrijdag 12 jul 2024 | 9:30 - 16:45 | |
8 | vrijdag 30 aug 2024 | 9:30 - 16:45 | |
9 | vrijdag 6 sep 2024 | 9:30 - 16:45 | |
10 | vrijdag 13 sep 2024 | 9:30 - 16:45 | RESERVEDATUM! |
11 | vrijdag 20 sep 2024 | 9:30 - 16:45 | |
12 | vrijdag 18 okt 2024 | 9:30 - 16:45 | |
13 | vrijdag 25 okt 2024 | 9:30 - 16:45 | |
14 | vrijdag 15 nov 2024 | 9:30 - 16:45 | RESERVEDATUM |
Cursus van 15 mei 2024 - 16 okt 2024
Dag | Datum | Tijd | Opmerking |
---|---|---|---|
1 | woensdag 15 mei 2024 | 9:30 - 16:45 | |
2 | woensdag 29 mei 2024 | 9:30 - 16:45 | |
3 | woensdag 12 jun 2024 | 9:30 - 16:45 | |
4 | woensdag 26 jun 2024 | 9:30 - 16:45 | |
5 | woensdag 3 jul 2024 | 9:30 - 16:45 | |
6 | woensdag 4 sep 2024 | 9:30 - 16:45 | |
7 | woensdag 11 sep 2024 | 9:30 - 16:45 | |
8 | woensdag 18 sep 2024 | 9:30 - 16:45 | |
9 | woensdag 25 sep 2024 | 9:30 - 16:45 | |
10 | woensdag 2 okt 2024 | 9:30 - 16:45 | |
11 | woensdag 9 okt 2024 | 9:30 - 16:45 | |
12 | woensdag 16 okt 2024 | 9:30 - 16:45 | RESERVEDATUM! |
Cursus van 16 mei 2024 - 17 okt 2024
Dag | Datum | Tijd | Opmerking |
---|---|---|---|
1 | donderdag 16 mei 2024 | 9:30 - 16:45 | |
2 | donderdag 30 mei 2024 | 9:30 - 16:45 | |
3 | donderdag 13 jun 2024 | 9:30 - 16:45 | |
4 | donderdag 27 jun 2024 | 9:30 - 16:45 | |
5 | donderdag 4 jul 2024 | 9:30 - 16:45 | |
6 | donderdag 5 sep 2024 | 9:30 - 16:45 | |
7 | donderdag 12 sep 2024 | 9:30 - 16:45 | |
8 | donderdag 19 sep 2024 | 9:30 - 16:45 | |
9 | donderdag 26 sep 2024 | 9:30 - 16:45 | |
10 | donderdag 3 okt 2024 | 9:30 - 16:45 | |
11 | donderdag 10 okt 2024 | 9:30 - 16:45 | |
12 | donderdag 17 okt 2024 | 9:30 - 16:45 | RESERVEDATUM! |
Cursus van 30 aug 2024 - 21 mrt 2025
Dag | Datum | Tijd | Opmerking |
---|---|---|---|
1 | vrijdag 30 aug 2024 | 9:30 - 16:30 | |
2 | vrijdag 13 sep 2024 | 9:30 - 16:30 | |
3 | vrijdag 27 sep 2024 | 9:30 - 16:30 | |
4 | vrijdag 18 okt 2024 | 9:30 - 16:30 | |
5 | vrijdag 15 nov 2024 | 9:30 - 16:30 | |
6 | vrijdag 29 nov 2024 | 9:30 - 16:30 | |
7 | vrijdag 13 dec 2024 | 9:30 - 16:30 | |
8 | vrijdag 10 jan 2025 | 9:30 - 16:30 | |
9 | vrijdag 24 jan 2025 | 9:30 - 16:30 | |
10 | vrijdag 7 feb 2025 | 9:30 - 16:30 | |
11 | vrijdag 7 mrt 2025 | 9:30 - 16:30 | |
12 | vrijdag 21 mrt 2025 | 9:30 - 16:30 | RESERVEDATUM! |
Cursus van 2 sep 2024 - 3 feb 2025
Dag | Datum | Tijd | Opmerking |
---|---|---|---|
1 | maandag 2 sep 2024 | 9:30 - 16:45 | |
2 | maandag 16 sep 2024 | 9:30 - 16:45 | |
3 | maandag 23 sep 2024 | 9:30 - 16:45 | |
4 | maandag 7 okt 2024 | 9:30 - 16:45 | |
5 | maandag 11 nov 2024 | 9:30 - 16:45 | |
6 | maandag 25 nov 2024 | 9:30 - 16:45 | |
7 | maandag 9 dec 2024 | 9:30 - 16:45 | |
8 | maandag 6 jan 2025 | 9:30 - 16:45 | |
9 | maandag 13 jan 2025 | 9:30 - 16:45 | |
10 | maandag 20 jan 2025 | 9:30 - 16:45 | |
11 | maandag 3 feb 2025 | 9:30 - 16:45 |
Cursus van 1 okt 2024 - 25 mrt 2025
Dag | Datum | Tijd | Opmerking |
---|---|---|---|
1 | dinsdag 1 okt 2024 | 9:30 - 16:00 | |
2 | dinsdag 15 okt 2024 | 9:30 - 16:00 | |
3 | dinsdag 12 nov 2024 | 9:30 - 16:00 | |
4 | dinsdag 26 nov 2024 | 9:30 - 16:00 | |
5 | dinsdag 10 dec 2024 | 9:30 - 16:00 | |
6 | dinsdag 7 jan 2025 | 9:30 - 16:00 | |
7 | dinsdag 21 jan 2025 | 9:30 - 16:00 | |
8 | dinsdag 4 feb 2025 | 9:30 - 16:45 | |
9 | dinsdag 18 feb 2025 | 9:30 - 16:45 | |
10 | dinsdag 4 mrt 2025 | 9:30 - 16:45 | |
11 | dinsdag 18 mrt 2025 | 9:30 - 16:45 | |
12 | dinsdag 25 mrt 2025 | 9:30 - 16:45 | RESERVEDATUM! |
Cursus van 31 okt 2024 - 20 mrt 2025
Dag | Datum | Tijd | Opmerking |
---|---|---|---|
1 | donderdag 31 okt 2024 | 9:30 - 16:45 | |
2 | donderdag 14 nov 2024 | 9:30 - 16:45 | |
3 | donderdag 21 nov 2024 | 9:30 - 16:45 | |
4 | donderdag 5 dec 2024 | 9:30 - 16:45 | |
5 | donderdag 12 dec 2024 | 9:30 - 16:45 | |
6 | donderdag 16 jan 2025 | 9:30 - 16:45 | |
7 | donderdag 23 jan 2025 | 9:30 - 16:45 | |
8 | donderdag 6 feb 2025 | 9:30 - 16:45 | |
9 | donderdag 13 feb 2025 | 9:30 - 16:45 | |
10 | donderdag 13 mrt 2025 | 9:30 - 16:45 | |
11 | donderdag 20 mrt 2025 | 9:30 - 16:45 |
Cursus van 1 nov 2024 - 11 apr 2025
Dag | Datum | Tijd | Opmerking |
---|---|---|---|
1 | vrijdag 1 nov 2024 | 9:30 - 16:45 | |
2 | vrijdag 15 nov 2024 | 9:30 - 16:45 | |
3 | vrijdag 29 nov 2024 | 9:30 - 16:45 | |
4 | vrijdag 13 dec 2024 | 9:30 - 16:45 | |
5 | vrijdag 10 jan 2025 | 9:30 - 16:45 | |
6 | vrijdag 24 jan 2025 | 9:30 - 16:45 | |
7 | vrijdag 7 feb 2025 | 9:30 - 16:45 | |
8 | vrijdag 7 mrt 2025 | 9:30 - 16:45 | |
9 | vrijdag 21 mrt 2025 | 9:30 - 16:45 | |
10 | vrijdag 4 apr 2025 | 9:30 - 16:45 | |
11 | vrijdag 11 apr 2025 | 9:30 - 16:45 |
Cursus van 6 mei 2025 - 28 okt 2025
Dag | Datum | Tijd | Opmerking |
---|---|---|---|
1 | dinsdag 6 mei 2025 | 9:30 - 16:45 | |
2 | dinsdag 20 mei 2025 | 9:30 - 16:45 | |
3 | dinsdag 3 jun 2025 | 9:30 - 16:45 | |
4 | dinsdag 17 jun 2025 | 9:30 - 16:45 | |
5 | dinsdag 1 jul 2025 | 9:30 - 16:45 | |
6 | dinsdag 15 jul 2025 | 9:30 - 16:45 | |
7 | dinsdag 2 sep 2025 | 9:30 - 16:45 | |
8 | dinsdag 16 sep 2025 | 9:30 - 16:45 | |
9 | dinsdag 30 sep 2025 | 9:30 - 16:45 | |
10 | dinsdag 14 okt 2025 | 9:30 - 16:45 | |
11 | dinsdag 21 okt 2025 | 9:30 - 16:45 | RESERVEDATUM! |
12 | dinsdag 28 okt 2025 | 9:30 - 16:45 |
17 jan 2024
VGCt | ||
---|---|---|
basiscursus | 100 | Toegekend |
NIP (K&J) / NVO (OG) en SKJ psychologen en orthopedagogen | ||
---|---|---|
Behandeling | 80 | Toegekend |
Diagnostiek | 20 | Toegekend |
Extra literatuur | 20 | Toegekend |
Herregistratie | 100 | Toegekend |
V & VN | ||
---|---|---|
Scholing verpleegkundig specialisten | 100 | Toegekend |
NVRG | ||
---|---|---|
nascholingscursus | 15 | Toegekend |
1 feb 2024
VGCt | ||
---|---|---|
Basiscursus | 100 | Toegekend |
NIP (K&J) / NVO (OG) en SKJ psychologen en orthopedagogen | ||
---|---|---|
Behandeling | 80 | Toegekend |
Diagnostiek | 20 | Toegekend |
Extra literatuur | 20 | Toegekend |
Herregistratie | 100 | Toegekend |
V & VN | ||
---|---|---|
Scholing verpleegkundig specialisten | 100 | Toegekend |
NVRG | ||
---|---|---|
Nascholingscursus | 15 | Toegekend |
3 apr 2024
VGCt | ||
---|---|---|
Basiscursus | 100 | Toegekend |
NIP (K&J) / NVO (OG) en SKJ psychologen en orthopedagogen | ||
---|---|---|
Behandeling | 80 | Toegekend |
Herregistratie | 100 | Toegekend |
Diagnostiek | 20 | Toegekend |
Extra literatuur | 20 | Toegekend |
V & VN | ||
---|---|---|
Scholing verpleegkundig specialisten | 100 | Toegekend |
NVRG | ||
---|---|---|
Nascholingscursus | 15 | Toegekend |
10 apr 2024
VGCt | ||
---|---|---|
Basiscursus | 100 | Toegekend |
NIP (K&J) / NVO (OG) en SKJ psychologen en orthopedagogen | ||
---|---|---|
Behandeling | 80 | Toegekend |
Herregistratie | 100 | Toegekend |
Diagnostiek | 20 | Toegekend |
Extra literatuur | 20 | Toegekend |
V & VN | ||
---|---|---|
Scholing verpleegkundig specialisten | 100 | Toegekend |
NVRG | ||
---|---|---|
Nascholingscursus | 15 | Toegekend |
16 apr 2024
VGCt | ||
---|---|---|
Basiscursus | 100 | Toegekend |
NIP (K&J) / NVO (OG) en SKJ psychologen en orthopedagogen | ||
---|---|---|
Behandeling | 80 | Toegekend |
Diagnostiek | 20 | Toegekend |
Herregistratie | 100 | Toegekend |
Extra literatuur | 20 | Toegekend |
V & VN | ||
---|---|---|
Scholing verpleegkundig specialisten | 100 | |
NVRG | ||
---|---|---|
nascholingscursus | 15 | Toegekend |
19 apr 2024
VGCt | ||
---|---|---|
Basiscursus | 100 | Toegekend |
NIP (K&J) / NVO (OG) en SKJ psychologen en orthopedagogen | ||
---|---|---|
Diagnostiek | 20 | Toegekend |
Behandeling | 80 | Toegekend |
Herregistratie | 100 | Toegekend |
Extra literatuurstudiepunten | 20 | Toegekend |
NVRG | ||
---|---|---|
nascholingscursus | 15 | Toegekend |
V & VN | ||
---|---|---|
Scholing verpleegkundig specialisten | 100 | Toegekend |
15 mei 2024
NIP (K&J) / NVO (OG) en SKJ psychologen en orthopedagogen | ||
---|---|---|
Behandeling | 80 | Toegekend |
Diagnostiek | 20 | Toegekend |
Herregistratie | 100 | Toegekend |
Extra literatuur | 20 | Toegekend |
NVRG | ||
---|---|---|
Nascholingscursus | 15 | Toegekend |
VGCt | ||
---|---|---|
Basiscursus | 100 | Toegekend |
16 mei 2024
NIP (K&J) / NVO (OG) en SKJ psychologen en orthopedagogen | ||
---|---|---|
NVRG | ||
---|---|---|
V & VN | ||
---|---|---|
VGCt | ||
---|---|---|
30 aug 2024
VGCt | ||
---|---|---|
Basiscursus | 100 | |
NIP (K&J) / NVO (OG) en SKJ psychologen en orthopedagogen | ||
---|---|---|
Behandeling | 80 | |
Diagnostiek | 20 | |
Herregistratie | 100 | |
Extra literatuur | 20 | |
V & VN | ||
---|---|---|
Scholing verpleegkundig specialisten | 100 | |
NVRG | ||
---|---|---|
Nascholing | 15 | |
2 sep 2024
NIP (K&J) / NVO (OG) en SKJ psychologen en orthopedagogen | ||
---|---|---|
V & VN | ||
---|---|---|
V & VN | ||
---|---|---|
NVRG | ||
---|---|---|
VGCt | ||
---|---|---|
1 okt 2024
VGCt | ||
---|---|---|
Basiscursus | 100 | Toegekend |
NIP (K&J) / NVO (OG) en SKJ psychologen en orthopedagogen | ||
---|---|---|
Behandeling | 80 | Toegekend |
Diagnostiek | 20 | Toegekend |
Herregistratie | 100 | Toegekend |
Extra literatuur | 20 | Toegekend |
V & VN | ||
---|---|---|
Scholing verpleegkundig specialisten | 100 | |
NVRG | ||
---|---|---|
nascholingscursus | 15 | Toegekend |
31 okt 2024
NIP (K&J) / NVO (OG) en SKJ psychologen en orthopedagogen | ||
---|---|---|
V & VN | ||
---|---|---|
V & VN | ||
---|---|---|
NVRG | ||
---|---|---|
VGCt | ||
---|---|---|
1 nov 2024
VGCt | ||
---|---|---|
basiscursus | 100 | Toegekend |
NIP (K&J) / NVO (OG) en SKJ psychologen en orthopedagogen | ||
---|---|---|
Behandeling | 80 | Toegekend |
Diagnostiek | 20 | Toegekend |
Extra literatuur | 20 | Toegekend |
Herregistratie | 100 | Toegekend |
V & VN | ||
---|---|---|
Scholing verpleegkundig specialisten | 100 | Toegekend |
NVRG | ||
---|---|---|
nascholingscursus | 15 | Toegekend |
6 mei 2025
VGCt | ||
---|---|---|
Basiscursus | 100 | Toegekend |
NIP (K&J) / NVO (OG) en SKJ psychologen en orthopedagogen | ||
---|---|---|
Behandeling | 80 | Toegekend |
Diagnostiek | 20 | Toegekend |
Herregistratie | 100 | Toegekend |
Extra literatuur | 20 | Toegekend |
V & VN | ||
---|---|---|
Scholing verpleegkundig specialisten | 100 | |
NVRG | ||
---|---|---|
nascholingscursus | 15 | Toegekend |
Vooropleiding
Je hebt een afgeronde masteropleiding psychologie, pedagogische wetenschappen, gezondheidswetenschappen of geneeskunde.
Werk
Je bent minimaal twaalf uur per week werkzaam op het gebied van de GGZ, Jeugdzorg of Onderwijs. Deze uren mogen ook worden opgedaan binnen een werkervaringsplek. Indien dit niet het geval is dan moet je in ieder geval werken met cliënten met psychische problemen of met teams die met cliënten werken aan psychische problemen. Bij twijfel over de werksetting en gelegenheid tot oefenen van het geleerde, neem contact op met King nascholing.
17 jan 2024
1 feb 2024
3 apr 2024
10 apr 2024
16 apr 2024
19 apr 2024
15 mei 2024
16 mei 2024
30 aug 2024
2 sep 2024
1 okt 2024
31 okt 2024
1 nov 2024
6 mei 2025
Verplicht zelf aan te schaffen:
Korrelboom, K. & Ten Broeke (2014). Geïntegreerde cognitieve gedragstherapie: Handboek voor theorie en praktijk. Muiderberg: Coutinho. ISBN 9789046903810
Bögels, S.M. & Oppen, P. van (2019, 3e editie). Cognitieve therapie. Theorie en praktijk. Uitgeverij Bohn Stafleu Van Loghum. ISBN 9789036820202
Cladder J.M., Nijhoff-Huijsse M.W.D. & Mulder G.A.L.A. (2019) Cognitieve gedragstherapie met kinderen en jeugdigen- oplossingsgericht, protocollair en specialistisch-.
Braet, C. & Bogels, S. (2020). Protocollaire behandelingen voor kinderen met psychische klachten deel 3. Amsterdam: Boom. ISBN 9789024408917
Geheimhouding videomateriaal
Tijdens de cursus heb je toegang tot auteursrechtelijk beschermd videomateriaal. Bij aanvang van de cursus vragen we je een geheimhoudingsverklaring te ondertekenen, waarmee je instemt het videomateriaal niet aan derden af te staan of in gebruik te geven.
Schrijf je nu in voor de eerstvolgende cursus!
Basiscursus Cognitieve Gedragstherapie met aandacht voor kinderen en jeugdigen en volwassenen (blended)!
Reviews
8.7/10 (5 beoordelingen)
De connectie die...
De connectie die de docent met de praktijk maakt, zorgt ervoor dat het beeld levendig wordt en ik heb concrete handvatten krijg voor wat ik zou kunnen doen in bepaalde situaties.
We hebben heel...
We hebben heel veel informatie gekregen over opzetten van behandelingen en super goed in te zetten/toe te passen in de praktijk. Door de opdrachten heb ik vertrouwen in hoe ik het kan aanpakken bij cliënten.
De praktische voorbeelden...
De praktische voorbeelden maken de theorie die je leest meer levendig!
Het was leuk...
Het was leuk om te sparren over casussen, zowel vanuit mezelf als inbreng vanuit anderen. Dit gaf inzicht in waar wij allemaal tegen aan kunnen lopen en op deze manier konden we van elkaar leren, wat ik heel waardevol vond. Ook gaf dit heel praktische tips die direct toepasbaar zijn in het werk.
Het leren uitdiepen...
Het leren uitdiepen van de problemen en achterliggende kerncognities was erg interessant. Ik vond dit het meest inspirerend omdat ik hierdoor heb geleerd hoe je een behandelplan concreet en op maat maakt.