Bij King nascholing hebben we veel docenten die naast het geven van een cursus, ook supervisie aanbieden. Ben je bijvoorbeeld in opleiding tot Cognitief Gedragstherapeut, of Kinder- en Jeugdpsycholoog, dan dien je een aantal supervisie sessies te volgen om je registratie compleet te maken. De eisen omtrent het aantal te volgen uren vind je op de site van je beroepsvereniging. 

Ook kun je supervisie volgen zonder dat je dit gebruikt voor je registratie, maar bijvoorbeeld omdat je verdieping zoekt in je persoonlijke en professionele leerproces.

Hieronder bieden we een overzicht van onze docenten die je ook graag superviseren. Ze zijn geregistreerd als supervisor bij bijvoorbeeld het NIP, NVO, VGCt, NVRG, Vereniging EMDR Nederland of Register voor Schematherapie.  Je kunt ons mailen om direct met ze in contact te komen.

drs. Annet Hofman

drs. Annet Hofman

drs. Annet Hofman is geregistreerd supervisor en docent bij de VGCT. In het kader van de opleiding tot Cognitief Gedragstherapeut en in het kader van de opleiding tot BIG-geregistreerd gz-psycholoog en psychotherapeut geeft ze les en supervisie. Doelgroep: volwassenen en ouderen. Bij de supervisie staat het eigen (leer)proces in de relatie met de cliënt centraal. Leidraad bij de supervisie is het gedragstherapeutisch proces.

 

    drs. Arnoud van Loon

    drs. Arnoud van Loon

    Supervisie geven is de kroon op het werk;  het geeft de mogelijkheid om mijn ervaring en enthousiasme  voor de CGT over te dragen aan de komende therapeuten. De inhoud hangt af of je beginnend of gevorderd bent.
    Bij de  start zijn de onderwerpen: therapeutische context,  registraties, functieanalyse, betekenis analyse en casusconceptualisatie.  Hoe bewaak je de agenda. Eerst een therapieplan en dan de interventie. De valkuilen van het begin, de cirkel van Leary . Daarnaast een uitstapje naar andere domeinen van de psychologie, soms zelfs naar Freud.
    Gaandeweg het proces verschuift de inhoud van instructie, het detail  naar de rode lijn, de voortgang, diagnostiek, evaluatie, hypotheses opstellen en toetsen. Wat zijn alternatieve verklaringen voor de klachten, hoe zou je het ook anders kunnen aanpakken. De  N=1 behoort tot de mogelijkheden.
    In de supervisie vind ik het belangrijk dat je je veilig voelt, je je kunt ontwikkelen en dat er humor is.
    De locatie is Zaandam (vlak bij het station) of Amsterdam.
    Ik ben klinisch psycholoog – supervisor VGCT en hoofd van het dagcentrum psychiatrie van het AMC. Ik heb ruime ervaring in de behandeling van angst, eetstoornissen en misofonie. Verder geef ik de basiscursus voor de VCGT.

      drs. Clarisse van Gorkom

      drs. Clarisse van Gorkom

      Sinds een paar jaar geef ik supervisie (individueel of in kleine groepjes) aan mensen die in opleiding zijn tot Cognitief Gedragstherapeut of ten behoeve van de Gz opleiding. Enerzijds bespreken we de casuïstiek aan de hand van verschillende denk- en handelwijzen en theorieën uit de GCT en (indien noodzakelijk) uit andere psychotherapeutische . Het is belangrijk en leerzaam om basisprincipes te kunnen toepassen om tot heldere en eenduidige diagnostiek te komen die leidt tot nadere analyses voor behandeldoelen. Anderzijds staan we regelmatig stil bij therapeutische processen en complexe relaties, zowel met cliënten, cliëntsystemen als met collegae en het werken in een team.
      De supervisant wordt zich steeds meer bewust welke invloed hij/zij zelf heeft op het behandelproces en de rol daarin als therapeut. Hoewel men binnen de GCT discussie voert over de importantie en de wellicht schijnbare inwisselbaarheid van een behandelaar is het, volgens mij, goed en wezenlijk te bedenken welke capaciteiten en (sociale) vaardigheden je moet bezitten dan wel ontwikkelen om tot de beste behandelrelatie en -strategie te komen.

        drs. Debbie Been

        drs. Debbie Been

        Voor zowel supervisie voor de opleiding tot gedragstherapeut VGCt als voor supervisie tot EMDR therapeut (VEN) kun je bij mij terecht. Bij het VGCt traject begeleid ik ook n=1’s naast de praktijktoetsen en gewone supervisie-uren. Verder geef ik supervisie in het kader van de GZ opleiding.
        E-mail: debbie@psychologenpraktijkbeen.nl


          drs. Denise Beuvens

          drs. Denise Beuvens

            drs. Els Loeb

            drs. Els Loeb

            Supervisie en leertherapie geef ik met veel plezier aan supervisanten die meer ervaren willen worden in Cognitieve gedragstherapie, Schematherapie of psychotherapie in het algemeen. Sommige supervisanten hebben supervisie in het kader van een registratie of een opleidingstraject. Het begeleiden van een n=1 studie voor de VGCT doe ik graag. Ik ben supervisor van de NvP, VGCT en de Vereniging Schematherapie. Ik heb zowel ervaring in de ambulante als klinische GGZ. Vele jaren heb ik met groepen gewerkt en multidisciplinaire teams gewerkt. Ik geef cursussen Schematherapie en ben opleider van de NVGP. 

              drs. Elsbeth Emsbroek

              drs. Elsbeth Emsbroek

              Ik kan je supervisie bieden in het kader van je opleiding tot cognitief gedragstherapeut VGCt (ook n=1 of n=2 begeleiding) of in het kader van je opleiding tot GZ psycholoog. Afspreken in het weekeinde behoort tot de mogelijkheden. Ik werk in Amsterdam West. 

              De supervisie zal veel overeenkomsten hebben met de gestructureerde, cognitief gedragstherapeutische werkwijze: ik werk met een supervisiecontract, een agenda, probeer met jou tot goed meetbare doelen te komen, we maken afspraken over de implementatie en toetsing van die doelen en het accent zal liggen op doen en oefenen. Tijdens de supervisie maken we zoveel mogelijk gebruik van beeldopnames, rollenspellen en ander materiaal zoals verslagen, registraties en testuitslagen. Over mijn stijl: ik werk gestructureerd, ik ben actief en energiek, ik mag graag een grapje maken en ik kan niet genoeg benadrukken dat je fouten mag maken om beter te worden in je vak. 

              Het volgen van leertherapie kan ook bij mij.

                drs. Erik Jongman

                drs. Erik Jongman

                Gespecialiseerd in forensische hulpverlening

                  drs. Femke van de Linde

                  drs. Femke van de Linde

                  Als Psychotherapeut en GZ-psycholoog ben ik –na ervaring te hebben opgedaan bij een grote GGZ-instelling- werkzaam in mijn eigen praktijk. Ik ben cognitief gedragstherapeut VGCt, supervisor en docent VGCt, EMDR practitioner en EMDR supervisor (VEN).

                    drs. Frieda Aelen

                    drs. Frieda Aelen

                      drs. Guido Machielsen

                      drs. Guido Machielsen

                        drs. Ingrid Mater Malij

                        drs. Ingrid Mater Malij

                        Ik geef zowel in het kader van de VGCT opleiding als in het kader van de GZ opleiding supervisie. Dit laatste doe ik ook vanuit mijn eigen praktijk ViZie zie ook supervisie op mijn website www.vizie.nu

                          drs. Manon Mostert

                          drs. Manon Mostert

                          Ik ben sinds 1998 klinisch psycholoog (kind en jeugd) en heb destijds
                          zowel de opleiding tot psychotherapeut gedaan als de opleiding tot
                          klinisch psycholoog. Ik geef sinds 15 jaar supervisie voor de
                          opleidingen GZ, PT (ik ben supervisor NVP en VKJP) , KP, gedragstherapie
                          (VGCT) en IMH specialist (DAIMH). Tijdens de supervisies heb ik
                          aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling, de specifieke klacht- en
                          persoonsgerichte behandelingen en ook de wijze waarop je een professie
                          binnen je team communiceert. Binnen de supervisie wordt vaak gebruik
                          gemaakt van opnames. De supervisant kiest bij opnames welk stuk hij wil
                          bespreken en formuleert zijn of haar vraag. Binnen de supervisie komen
                          thema’s zoals overdracht en tegenoverdracht, specifieke technieken en de
                          kwaliteit van de hechting  binnen de behandeling aan de orde. Rondom
                          diagnostiek is de visie op persoonlijkheid, zelfbeeld en de wijze waarop
                          problematiek gediagnosticeerd en geclassificeerd wordt aan de orde.
                          Mijn stijl binnen supervisie is directief en persoonlijk. De benadering
                          is gericht op samenwerking en competenties. Veiligheid in de supervisie
                          vind ik een belangrijk thema.

                            drs. Margreet van der Plas

                            drs. Margreet van der Plas

                              drs. Marije Kuin

                              drs. Marije Kuin

                              Ik ben sinds enkele jaren supervisor en geef ook regelmatig de basiscursus bij King, naast losse workshops. Ik woon in Haarlem en de meeste supervisies vinden bij mij thuis plaats (als je allergisch voor katten bent, moeten we overleggen of een andere optie werkbaar is). Ik heb jarenlang bij instellingen gewerkt en werk nu sinds 2014 volledig in een praktijk, naast het lesgeven. Ik zie vooral jongeren, veelal met externaliserend problematiek en gebruik daarbij veel motiverende gespreksvoering. Daarnaast doe ik graag mee aan onderzoeken vanuit verschillende universiteiten naar verschillende cognitief gedragstherapeutische behandelingen en schrijf ik zelf ook werkboeken die gebruikt kunnen worden in therapie. Binnen de supervisie staat het bewust bekwaam worden vaak centraal, waardoor het zelfvertrouwen van supervisanten groeit. Ik begeleid ook N=1 verslagen. 

                                drs. Marjan Schreurs

                                drs. Marjan Schreurs

                                Ik heb ruime ervaring in het geven van supervisie en leertherapie aan collega's in opleiding tot Schematherapeut, VGCt lid, GZ, PT en KP.  De supervisies kunnen gaan over  het therapeutisch proces in het algemeen en/of  gericht zijn op het (opleidings-traject)  Schematherapie en CGT. Supervisie en leertherapie geven ervaar ik als een mooie combinatie  met  mijn docentschap en het werken met patiënten. 

                                In mijn supervisie/leertherapie staat een veilig leerklimaat op de voorgrond, waarin - naast mijn deskundigheid als psychotherapeut/supervisor - een open, transparante en gelijkwaardige werkrelatie belangrijk is. Ik heb de voorkeur voor een actieve en interactieve supervisie, waarbij filmpjes van behandelsessies en het doen van rollenspellen (waarin de supervisant en ik afwisselend de rol van patiënt en therapeut in kunnen nemen) een belangrijke rol spelen. In de supervisie schematherapie wordt tevens aandacht besteed aan de invloed van eigen schema's op het therapeutisch handelen en hoe hiermee om te gaan. 

                                  drs. Martijn Stöfsel

                                  drs. Martijn Stöfsel

                                  Sinds 2007 heb ik een eigen psychotherapie- , onderwijs en supervisiepraktijk.
                                  Ik werk met mensen met trauma en persoonlijkheidsproblematiek.

                                    drs. Renee Beer

                                    drs. Renee Beer

                                    Supervisor voor VGCt en VEN.

                                      drs. Simone Nooter

                                      drs. Simone Nooter


                                       

                                        drs. Sonja van der Toorn

                                        drs. Sonja van der Toorn

                                        Als supervisor kan ik je begeleiden bij het uitvoeren van cognitief gedragstherapeutische behandelingen bij kinderen, jongeren en hun ouders. Ik werk bij voorkeur middels de oplossingsgerichte methode en ik vind het belangrijk om supervisanten ook op een positieve en constructieve wijze te begeleiden.
                                        Ik heb ruime ervaring als behandelaar in de jeugd S-GGZ. Ik heb tevens veel ervaring met het bieden van supervisie en het begeleiden bij de N=1 studie.
                                        Ik denk graag met je mee bij kwesties zoals:
                                        Welke behandeling is geschikt voor dit kind/ jongere met deze diagnose? Het maken van een FA en BA van het probleemgedrag. Hoe kan ik een ongemotiveerde puber betrekken bij de behandeling? Hoe ga ik om met kritische ouders? Is het handig om van behandelstrategie te veranderen? Ben ik nog effectief als therapeut? 
                                        Tevens zullen je persoonlijke leerdoelen aan bod komen.

                                          drs. Walter de Vries

                                          drs. Walter de Vries

                                          Mijn supervisies zijn gericht op complexe casuïstiek (PTSS/persoonlijkheidsproblematiek) en leggen de nadruk op de therapeutische relatie. De supervisie is persoonlijk, direct en geïnspireerd door de Identiteitsgerichte Psychotraumatherapie (IoPT) naar Franz Ruppert.

                                            drs. Willemine Heiner

                                            drs. Willemine Heiner

                                            Collega’s door opleiding, supervisie en leertherapie steeds beter laten worden in ons vak doe ik met veel plezier. Immers, elke deskundige collega zorgt voor nog meer effectieve behandelingen . Ik vind het in onze samenwerking belangrijk dat je ontdekt wat je al goed doet en dus vaker kuntinzetten. Daarnaast zal ik je uitdagen om andere, soms nieuwe dingen uit te proberen.  Je zult merken dat er veel winst te behalen is door systematisch(er) te  analyseren en  te (be)handelen: weten wat je doet en vooral .. ..waarom! Ik streef naar een plezierige, ondersteunende en voor jou optimale leeromgeving waarbinnen ik soms streng zal zijn maar er  zeker ook gelachen wordt .

                                            Ik ben geaccrediteerd door de beroepsverenigingen FGZPt, VGCT, NIP en VEN en verzorg opleiding, supervisie en leertherapie in het kader van de opleidingen tot: Klinisch Psycholoog BIG, GZ psycholoog BIG, Cognitief Gedragstherapeut (VGCT), Cognitief Gedragstherapeutisch Werker (VGCT),Kinder- en Jeugdpsycholoog (Specialist) NIP, PCIT therapeut

                                             

                                              drs. Yael Meijer

                                              drs. Yael Meijer

                                              Ben je op zoek naar een actieve supervisie met (praktische) inzichten en
                                              een vleugje humor dan ben je bij mij aan het juiste adres. Werk je met
                                              gezinnen die in conflict raken met elkaar en jouw hulp hard nodig
                                              hebben, terwijl je zelf af en toe ten einde raad bent? Werk je met
                                              pubers of jong volwassenen met regulatieproblemen? Werk je met gezinnen
                                              met jonge kinderen, die in deze fase vastlopen in de relatie of in hun
                                              ouderschap? Binnen de supervisie vind je de rode draad terug die je
                                              helpt om je cliënt (gezinnen) weer een stap verder te helpen. 

                                                prof. dr. Colin van der Heiden

                                                prof. dr. Colin van der Heiden

                                                  Naar boven