Toont 58 stuks

Gekozen filters:

×categorie onderwijs-en-leerproblemen

9 september 2021donderdag

vol
SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

14 september 2021dinsdag

nieuw
SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieFemke van Ravensteijn-Brands

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

16 september 2021donderdag

Handelingsgerichte diagnostiek voor de onderwijspraktijk: overzicht en inzicht Beatrijs Brand

In deze cursus staat de praktijk van de handelingsgerichte diagnostiek en doelgericht diagnostisch handelen in het onderwijs centraal staan.

28 september 2021dinsdag

vol

Executieve Functies bij kinderen en jongerendr. Mariët van der Molen

 In deze cursus wordt ingegaan op verschillende executieve functies zoals het werkgeheugen, inhibitie en flexibiliteit. We starten bij de theorie en kennis uit wetenschappelijk onderzoek. Wat is er bekend over de ontwikkeling van executieve functies? Maar er wordt nadrukkelijk ook gekeken naar executieve functies in de praktijk.

29 september 2021woensdag

Psychodiagnostiek bij adolescenten en jong-volwassenen drs. M.P.T. Reijns

Het doen van psychodiagnostiek bij adolescenten omvat veel meer dan de afname van een aantal testen. De verwijzer, de jongere en vaak ook de ouders spelen allemaal een rol in het diagnostisch proces. Wanneer gebruik je welke testen of vragenlijsten bij deze specifieke doelgroep? Wat zijn de mogelijkheden en beperkingen?

6 oktober 2021woensdag

vol

Neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren drs. M.P.T. Reijns

In de cursus ‘neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren’ wordt stil gestaan bij de verschillende neuropsychologische vaardigheden die kunnen worden getest bij 4-24 jarigen.

7 oktober 2021donderdag

nieuw
SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieBasje Wentink en Martine Stallinga

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

8 oktober 2021vrijdag

Executieve functies bij leerlingen in het middelbaar onderwijsdr. Mariët van der Molen

  • Wat zijn executieve functies en waarom zijn ze belangrijk: Werkgeheugen, inhibitie, flexibiliteit
  • Zwakke executieve functies: training en aanpak
nieuw

Dyslexie; de verdieping dr. Madelon van den Boer

Tijdens deze verdiepingsdag staan we stil bij de meest recente praktische dilemma’s en wetenschappelijke inzichten. We gaan in op differentiaal diagnostiek en comorbiditeit bij dyslexie, evenals diverse casussen die cursisten in de praktijk tegenkomen.

29 oktober 2021vrijdag

nieuw
SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieMarloes de Jong

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

4 november 2021donderdag

SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

5 november 2021vrijdag

Interpreteren en rapporteren bij intelligentieonderzoek Selma Ruiter

Deze cursus heeft als doel de cursist praktische en theoretische handvatten te bieden bij het interpreteren van en het rapporteren over resultaten van algemeen intelligentieonderzoek. Het CHC model is hierbij uitgangspunt. 

Dyscalculie: de verdiepingdrs. Marije van Oostendorp

In deze verdiepingscursus wordt nader ingegaan op de uitdagingen bij het stellen van de diagnose, het opstellen van een dyscalculie-verklaring en passende adviezen voor leerlingen met dyscalculie in het primair, voortgezet onderwijs en MBO.

 

12 november 2021vrijdag

Leerproblemen; dyslexie en dyscalculiedr. Madelon van den Boer en drs. Marije van Oostendorp

Je leert in deze cursus lees-, reken- en spellingsproblemen goed in kaart te brengen door ze te kunnen signaleren, een goede intake en dossieranalyse. De cursus verbindt wetenschappelijke kennis aan een praktische vertaling.

15 november 2021maandag

Leer- en gedragsproblemen in het basisonderwijs; begrijpen en begeleidenBeatrijs Brand

In deze drie daagse cursus staat het signaleren en analyseren van verschillende gedrags- en leerproblemen bij kinderen in de basisschoolleeftijd centraal.

17 november 2021woensdag

nieuw
SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieIngeborg Snel

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

18 november 2021donderdag

Executieve Functies bij kinderen en jongerendr. Mariët van der Molen

 In deze cursus wordt ingegaan op verschillende executieve functies zoals het werkgeheugen, inhibitie en flexibiliteit. We starten bij de theorie en kennis uit wetenschappelijk onderzoek. Wat is er bekend over de ontwikkeling van executieve functies? Maar er wordt nadrukkelijk ook gekeken naar executieve functies in de praktijk.

8 december 2021woensdag

Eéndaagse cursus DSM 5drs. M.P.T. Reijns

Het DSM classificatiesysteem wordt overal in de GGZ toegepast.  In deze dag komen de veranderingen van de DSM IV naar 5 aan de orde. Er wordt uitleg gegeven over de logische opbouw van het systeem in de DSM 5. 


16 december 2021donderdag

SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

11 januari 2022dinsdag

Handelingsgerichte diagnostiek voor de onderwijspraktijk: overzicht en inzicht Beatrijs Brand

In deze cursus staat de praktijk van de handelingsgerichte diagnostiek en doelgericht diagnostisch handelen in het onderwijs centraal staan.

14 januari 2022vrijdag

Leerproblemen; dyslexie en dyscalculiedr. Madelon van den Boer en drs. Marije van Oostendorp

Je leert in deze cursus lees-, reken- en spellingsproblemen goed in kaart te brengen door ze te kunnen signaleren, een goede intake en dossieranalyse. De cursus verbindt wetenschappelijke kennis aan een praktische vertaling.

19 januari 2022woensdag

Neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren drs. M.P.T. Reijns

In de cursus ‘neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren’ wordt stil gestaan bij de verschillende neuropsychologische vaardigheden die kunnen worden getest bij 4-24 jarigen.

20 januari 2022donderdag

SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

3 februari 2022donderdag

Executieve functies bij leerlingen in het middelbaar onderwijsdr. Mariët van der Molen

  • Wat zijn executieve functies en waarom zijn ze belangrijk: Werkgeheugen, inhibitie, flexibiliteit
  • Zwakke executieve functies: training en aanpak

9 februari 2022woensdag

nieuw

Handelingsgerichte diagnostiek met focus op jongerendrs. Mike Chirill

In deze cursus wordt het praktijkmodel ‘HandelingsGerichte Diagnostiek’ als kapstok gebruikt om gedrags- en leervraagstukken op te lossen.

€ 1.680

11 februari 2022vrijdag

nieuw
SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieIngeborg Snel

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

9 maart 2022woensdag

Leer- en gedragsproblemen in het basisonderwijs; begrijpen en begeleidenBeatrijs Brand

In deze drie daagse cursus staat het signaleren en analyseren van verschillende gedrags- en leerproblemen bij kinderen in de basisschoolleeftijd centraal.

Psychodiagnostiek bij adolescenten en jong-volwassenen drs. M.P.T. Reijns

Het doen van psychodiagnostiek bij adolescenten omvat veel meer dan de afname van een aantal testen. De verwijzer, de jongere en vaak ook de ouders spelen allemaal een rol in het diagnostisch proces. Wanneer gebruik je welke testen of vragenlijsten bij deze specifieke doelgroep? Wat zijn de mogelijkheden en beperkingen?

15 maart 2022dinsdag

Executieve Functies bij kinderen en jongerendr. Mariët van der Molen

 In deze cursus wordt ingegaan op verschillende executieve functies zoals het werkgeheugen, inhibitie en flexibiliteit. We starten bij de theorie en kennis uit wetenschappelijk onderzoek. Wat is er bekend over de ontwikkeling van executieve functies? Maar er wordt nadrukkelijk ook gekeken naar executieve functies in de praktijk.

17 maart 2022donderdag

nieuw
SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieBasje Wentink en Martine Stallinga

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

18 maart 2022vrijdag

nieuw

Dyslexie; de verdieping Elise de Bree

Tijdens deze verdiepingsdag staan we stil bij de meest recente praktische dilemma’s en wetenschappelijke inzichten. We gaan in op differentiaal diagnostiek en comorbiditeit bij dyslexie, evenals diverse casussen die cursisten in de praktijk tegenkomen.

25 maart 2022vrijdag

nieuw
SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieMarloes de Jong

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

8 april 2022vrijdag

Interpreteren en rapporteren bij intelligentieonderzoek Selma Ruiter

Deze cursus heeft als doel de cursist praktische en theoretische handvatten te bieden bij het interpreteren van en het rapporteren over resultaten van algemeen intelligentieonderzoek. Het CHC model is hierbij uitgangspunt. 

14 april 2022donderdag

SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

4 mei 2022woensdag

Neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren drs. M.P.T. Reijns

In de cursus ‘neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren’ wordt stil gestaan bij de verschillende neuropsychologische vaardigheden die kunnen worden getest bij 4-24 jarigen.

17 mei 2022dinsdag

Leer- en gedragsproblemen in het basisonderwijs; begrijpen en begeleidenBeatrijs Brand

In deze drie daagse cursus staat het signaleren en analyseren van verschillende gedrags- en leerproblemen bij kinderen in de basisschoolleeftijd centraal.

19 mei 2022donderdag

SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

16 juni 2022donderdag

SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

22 juni 2022woensdag

Eéndaagse cursus DSM 5drs. M.P.T. Reijns

Het DSM classificatiesysteem wordt overal in de GGZ toegepast.  In deze dag komen de veranderingen van de DSM IV naar 5 aan de orde. Er wordt uitleg gegeven over de logische opbouw van het systeem in de DSM 5. 


7 september 2022woensdag

Neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren drs. M.P.T. Reijns

In de cursus ‘neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren’ wordt stil gestaan bij de verschillende neuropsychologische vaardigheden die kunnen worden getest bij 4-24 jarigen.

8 september 2022donderdag

Executieve Functies bij kinderen en jongerendr. Mariët van der Molen

 In deze cursus wordt ingegaan op verschillende executieve functies zoals het werkgeheugen, inhibitie en flexibiliteit. We starten bij de theorie en kennis uit wetenschappelijk onderzoek. Wat is er bekend over de ontwikkeling van executieve functies? Maar er wordt nadrukkelijk ook gekeken naar executieve functies in de praktijk.

15 september 2022donderdag

SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

23 september 2022vrijdag

nieuw
SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieIngeborg Snel

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

28 september 2022woensdag

Handelingsgerichte diagnostiek voor de onderwijspraktijk: overzicht en inzicht Beatrijs Brand

In deze cursus staat de praktijk van de handelingsgerichte diagnostiek en doelgericht diagnostisch handelen in het onderwijs centraal staan.

30 september 2022vrijdag

Interpreteren en rapporteren bij intelligentieonderzoek Selma Ruiter

Deze cursus heeft als doel de cursist praktische en theoretische handvatten te bieden bij het interpreteren van en het rapporteren over resultaten van algemeen intelligentieonderzoek. Het CHC model is hierbij uitgangspunt. 

5 oktober 2022woensdag

Psychodiagnostiek bij adolescenten en jong-volwassenen drs. M.P.T. Reijns

Het doen van psychodiagnostiek bij adolescenten omvat veel meer dan de afname van een aantal testen. De verwijzer, de jongere en vaak ook de ouders spelen allemaal een rol in het diagnostisch proces. Wanneer gebruik je welke testen of vragenlijsten bij deze specifieke doelgroep? Wat zijn de mogelijkheden en beperkingen?

6 oktober 2022donderdag

nieuw
SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieBasje Wentink en Martine Stallinga

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

11 oktober 2022dinsdag

Executieve functies bij leerlingen in het middelbaar onderwijsdr. Mariët van der Molen

  • Wat zijn executieve functies en waarom zijn ze belangrijk: Werkgeheugen, inhibitie, flexibiliteit
  • Zwakke executieve functies: training en aanpak

26 oktober 2022woensdag

Eéndaagse cursus DSM 5drs. M.P.T. Reijns

Het DSM classificatiesysteem wordt overal in de GGZ toegepast.  In deze dag komen de veranderingen van de DSM IV naar 5 aan de orde. Er wordt uitleg gegeven over de logische opbouw van het systeem in de DSM 5. 


27 oktober 2022donderdag

SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

4 november 2022vrijdag

Dyscalculie: de verdiepingdrs. Marije van Oostendorp

In deze verdiepingscursus wordt nader ingegaan op de uitdagingen bij het stellen van de diagnose, het opstellen van een dyscalculie-verklaring en passende adviezen voor leerlingen met dyscalculie in het primair, voortgezet onderwijs en MBO.

 

11 november 2022vrijdag

Interpreteren en rapporteren bij intelligentieonderzoek Selma Ruiter

Deze cursus heeft als doel de cursist praktische en theoretische handvatten te bieden bij het interpreteren van en het rapporteren over resultaten van algemeen intelligentieonderzoek. Het CHC model is hierbij uitgangspunt. 

Leerproblemen; dyslexie en dyscalculiedr. Madelon van den Boer en drs. Marije van Oostendorp

Je leert in deze cursus lees-, reken- en spellingsproblemen goed in kaart te brengen door ze te kunnen signaleren, een goede intake en dossieranalyse. De cursus verbindt wetenschappelijke kennis aan een praktische vertaling.

17 november 2022donderdag

SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

7 december 2022woensdag

Neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren drs. M.P.T. Reijns

In de cursus ‘neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren’ wordt stil gestaan bij de verschillende neuropsychologische vaardigheden die kunnen worden getest bij 4-24 jarigen.

9 december 2022vrijdag

nieuw

Dyslexie; de verdieping dr. Madelon van den Boer

Tijdens deze verdiepingsdag staan we stil bij de meest recente praktische dilemma’s en wetenschappelijke inzichten. We gaan in op differentiaal diagnostiek en comorbiditeit bij dyslexie, evenals diverse casussen die cursisten in de praktijk tegenkomen.

15 december 2022donderdag

SKJ1 dag

Onder- en overprikkeling, diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

Naar boven