Toont 37 stuks
Gekozen filters:
3 maart 2021woensdag
Leer- en gedragsproblemen in het basisonderwijs; begrijpen en begeleidenBeatrijs Brand
In deze drie daagse cursus staat het signaleren en analyseren van verschillende gedrags- en leerproblemen bij kinderen in de basisschoolleeftijd centraal.
9 maart 2021dinsdag
Interpreteren en rapporteren bij intelligentieonderzoek Selma Ruiter
Deze cursus heeft als doel de cursist praktische en theoretische handvatten te bieden bij het interpreteren van en het rapporteren over resultaten van algemeen intelligentieonderzoek. Het CHC model is hierbij uitgangspunt.
18 maart 2021donderdag
Executieve Functies bij kinderen en jongerendr. Mariët van der Molen
In deze cursus wordt ingegaan op verschillende executieve functies zoals het werkgeheugen, inhibitie en flexibiliteit. We starten bij de theorie en kennis uit wetenschappelijk onderzoek. Wat is er bekend over de ontwikkeling van executieve functies? Maar er wordt nadrukkelijk ook gekeken naar executieve functies in de praktijk.
25 maart 2021donderdag
Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMonique Thoonsen
In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.
26 maart 2021vrijdag
Neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren drs. Marina Reijns
In de cursus ‘neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren’ wordt stil gestaan bij de verschillende neuropsychologische vaardigheden die kunnen worden getest bij 4-24 jarigen.
16 april 2021vrijdag
Dyscalculie: de verdiepingdrs. Marije van Oostendorp
In deze verdiepingscursus wordt nader ingegaan op de uitdagingen bij het stellen van de diagnose, het opstellen van een dyscalculie-verklaring en passende adviezen voor leerlingen met dyscalculie in het primair, voortgezet onderwijs en MBO.
22 april 2021donderdag
Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMonique Thoonsen
In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.
28 april 2021woensdag
Neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren drs. Marina Reijns
In de cursus ‘neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren’ wordt stil gestaan bij de verschillende neuropsychologische vaardigheden die kunnen worden getest bij 4-24 jarigen.
29 april 2021donderdag
Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieBasje Wentink en Martine Stallinga
In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.
7 mei 2021vrijdag
Dyslexie; de verdieping dr. Madelon van den Boer
Tijdens deze verdiepingsdag staan we stil bij de meest recente praktische dilemma’s en wetenschappelijke inzichten. We gaan in op differentiaal diagnostiek en comorbiditeit bij dyslexie, evenals diverse casussen die cursisten in de praktijk tegenkomen.
19 mei 2021woensdag
Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieIngeborg Snel
In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.
20 mei 2021donderdag
Leer- en gedragsproblemen in het basisonderwijs; begrijpen en begeleidenBeatrijs Brand
In deze drie daagse cursus staat het signaleren en analyseren van verschillende gedrags- en leerproblemen bij kinderen in de basisschoolleeftijd centraal.
Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMonique Thoonsen
In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.
4 juni 2021vrijdag
Eéndaagse cursus DSM 5drs. Marina Reijns
Het DSM classificatiesysteem wordt overal in de GGZ toegepast. In deze dag komen de veranderingen van de DSM IV naar 5 aan de orde. Er wordt uitleg gegeven over de logische opbouw van het systeem in de DSM 5.
11 juni 2021vrijdag
Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMarloes de Jong
In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.
18 juni 2021vrijdag
Interpreteren en rapporteren bij intelligentieonderzoek Selma Ruiter
Deze cursus heeft als doel de cursist praktische en theoretische handvatten te bieden bij het interpreteren van en het rapporteren over resultaten van algemeen intelligentieonderzoek. Het CHC model is hierbij uitgangspunt.
1 juli 2021donderdag
Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMonique Thoonsen
In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.
6 juli 2021dinsdag
Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieFemke van Ravensteijn-Brands
In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.
9 september 2021donderdag
Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMonique Thoonsen
In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.
14 september 2021dinsdag
Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieFemke van Ravensteijn-Brands
In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.
16 september 2021donderdag
Handelingsgerichte diagnostiek voor de onderwijspraktijk: overzicht en inzicht Beatrijs Brand
In deze cursus staat de praktijk van de handelingsgerichte diagnostiek en doelgericht diagnostisch handelen in het onderwijs centraal staan.
28 september 2021dinsdag
Executieve Functies bij kinderen en jongerendr. Mariët van der Molen
In deze cursus wordt ingegaan op verschillende executieve functies zoals het werkgeheugen, inhibitie en flexibiliteit. We starten bij de theorie en kennis uit wetenschappelijk onderzoek. Wat is er bekend over de ontwikkeling van executieve functies? Maar er wordt nadrukkelijk ook gekeken naar executieve functies in de praktijk.
29 september 2021woensdag
Psychodiagnostiek bij adolescenten en jong-volwassenen drs. Marina Reijns
Het doen van psychodiagnostiek bij adolescenten omvat veel meer dan de afname van een aantal testen. De verwijzer, de jongere en vaak ook de ouders spelen allemaal een rol in het diagnostisch proces. Wanneer gebruik je welke testen of vragenlijsten bij deze specifieke doelgroep? Wat zijn de mogelijkheden en beperkingen?
6 oktober 2021woensdag
Neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren drs. Marina Reijns
In de cursus ‘neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren’ wordt stil gestaan bij de verschillende neuropsychologische vaardigheden die kunnen worden getest bij 4-24 jarigen.
7 oktober 2021donderdag
Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieBasje Wentink en Martine Stallinga
In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.
8 oktober 2021vrijdag
Executieve functies bij leerlingen in het middelbaar onderwijsdr. Mariët van der Molen
- Wat zijn executieve functies en waarom zijn ze belangrijk: Werkgeheugen, inhibitie, flexibiliteit
- Zwakke executieve functies: training en aanpak
Dyslexie; de verdieping dr. Madelon van den Boer
Tijdens deze verdiepingsdag staan we stil bij de meest recente praktische dilemma’s en wetenschappelijke inzichten. We gaan in op differentiaal diagnostiek en comorbiditeit bij dyslexie, evenals diverse casussen die cursisten in de praktijk tegenkomen.
4 november 2021donderdag
Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMonique Thoonsen
In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.
5 november 2021vrijdag
Dyscalculie: de verdiepingdrs. Marije van Oostendorp
In deze verdiepingscursus wordt nader ingegaan op de uitdagingen bij het stellen van de diagnose, het opstellen van een dyscalculie-verklaring en passende adviezen voor leerlingen met dyscalculie in het primair, voortgezet onderwijs en MBO.
12 november 2021vrijdag
Leerproblemen; dyslexie en dyscalculiedr. Madelon van den Boer en drs. Marije van Oostendorp
Je leert in deze cursus lees-, reken- en spellingsproblemen goed in kaart te brengen door ze te kunnen signaleren, een goede intake en dossieranalyse. De cursus verbindt wetenschappelijke kennis aan een praktische vertaling.
15 november 2021maandag
Leer- en gedragsproblemen in het basisonderwijs; begrijpen en begeleidenBeatrijs Brand
In deze drie daagse cursus staat het signaleren en analyseren van verschillende gedrags- en leerproblemen bij kinderen in de basisschoolleeftijd centraal.
17 november 2021woensdag
Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieIngeborg Snel
In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.
8 december 2021woensdag
Eéndaagse cursus DSM 5drs. Marina Reijns
Het DSM classificatiesysteem wordt overal in de GGZ toegepast. In deze dag komen de veranderingen van de DSM IV naar 5 aan de orde. Er wordt uitleg gegeven over de logische opbouw van het systeem in de DSM 5.
16 december 2021donderdag
Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMonique Thoonsen
In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.
14 januari 2022vrijdag
Leerproblemen; dyslexie en dyscalculiedr. Madelon van den Boer en drs. Marije van Oostendorp
Je leert in deze cursus lees-, reken- en spellingsproblemen goed in kaart te brengen door ze te kunnen signaleren, een goede intake en dossieranalyse. De cursus verbindt wetenschappelijke kennis aan een praktische vertaling.
9 februari 2022woensdag
Handelingsgerichte diagnostiek met focus op jongerendrs. Mike Chirill
In deze cursus wordt het praktijkmodel ‘HandelingsGerichte Diagnostiek’ als kapstok gebruikt om gedrags- en leervraagstukken op te lossen.
18 maart 2022vrijdag
Dyslexie; de verdieping Elise de Bree
Tijdens deze verdiepingsdag staan we stil bij de meest recente praktische dilemma’s en wetenschappelijke inzichten. We gaan in op differentiaal diagnostiek en comorbiditeit bij dyslexie, evenals diverse casussen die cursisten in de praktijk tegenkomen.