Toont 45 stuks

Gekozen filters:

×categorie onderwijs-en-leerproblemen

24 september 2020donderdag

vol
SKJ1 dag

Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

8 oktober 2020donderdag

laatste 3
SKJ1 dag

Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

30 oktober 2020vrijdag

SKJ2 dagen

Lesgeven aan getraumatiseerde kinderendrs. C..H.M. Stolk-Steenbrink en drs. Audrey Buerman

Leerkrachten en schoolteams kunnen het verschil maken in het leven van getraumatiseerde leerlingen. Gedurende deze tweedaagse training leer je de kenmerken en gevolgen van een trauma sneller herkennen en doorbreken.

4 november 2020woensdag

vol

Neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren drs. Marina Reijns

In de cursus ‘neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren’ wordt stil gestaan bij de verschillende neuropsychologische vaardigheden die kunnen worden getest bij 4-24 jarigen.

5 november 2020donderdag

vol

Interpreteren en rapporteren bij intelligentieonderzoek dr. Selma Ruiter

Deze cursus heeft als doel de cursist praktische en theoretische handvatten te bieden bij het interpreteren van en het rapporteren over resultaten van algemeen intelligentieonderzoek. Het CHC model is hierbij uitgangspunt. 

vol

Executieve Functies bij kinderen en jongerendr. Mariët van der Molen

 In deze cursus wordt ingegaan op verschillende executieve functies zoals het werkgeheugen, inhibitie en flexibiliteit. We starten bij de theorie en kennis uit wetenschappelijk onderzoek. Wat is er bekend over de ontwikkeling van executieve functies? Maar er wordt nadrukkelijk ook gekeken naar executieve functies in de praktijk.

6 november 2020vrijdag

Leerproblemen; dyslexie en dyscalculiedr. Madelon van den Boer en drs. Marije van Oostendorp

Je leert in deze cursus lees-, reken- en spellingsproblemen goed in kaart te brengen door ze te kunnen signaleren, een goede intake en dossieranalyse. De cursus verbindt wetenschappelijke kennis aan een praktische vertaling.

12 november 2020donderdag

SKJ1 dag

Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

18 november 2020woensdag

Eéndaagse cursus DSM 5drs. Marina Reijns

Het DSM classificatiesysteem wordt overal in de GGZ toegepast.  In deze dag komen de veranderingen van de DSM IV naar 5 aan de orde. Er wordt uitleg gegeven over de logische opbouw van het systeem in de DSM 5. 


9 december 2020woensdag

Dyscalculie: de verdiepingdrs. Marije van Oostendorp

In deze verdiepingscursus wordt nader ingegaan op de uitdagingen bij het stellen van de diagnose, het opstellen van een dyscalculie-verklaring en passende adviezen voor leerlingen met dyscalculie in het primair, voortgezet onderwijs en MBO.

 

11 december 2020vrijdag

Dyslexie; de verdieping dr. Madelon van den Boer

Tijdens deze verdiepingsdag staan we stil bij de meest recente praktische dilemma’s en wetenschappelijke inzichten. We gaan in op differentiaal diagnostiek en comorbiditeit bij dyslexie, evenals diverse casussen die cursisten in de praktijk tegenkomen.

17 december 2020donderdag

SKJ1 dag

Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

13 januari 2021woensdag

nieuw

Handelingsgerichte diagnostiek met focus op jongerendrs. Mike Chirill en drs. Marlous Loohuis

In deze cursus wordt het praktijkmodel ‘HandelingsGerichte Diagnostiek’ als kapstok gebruikt om gedrags- en leervraagstukken op te lossen.

€ 1.680

21 januari 2021donderdag

SKJ1 dag

Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

29 januari 2021vrijdag

Handelingsgerichte diagnostiek voor de onderwijspraktijk: overzicht en inzicht drs. Beatrijs Brand

In deze cursus staat de praktijk van de handelingsgerichte diagnostiek en doelgericht diagnostisch handelen in het onderwijs centraal staan.

Leerproblemen; dyslexie en dyscalculiedr. Madelon van den Boer en drs. Marije van Oostendorp

Je leert in deze cursus lees-, reken- en spellingsproblemen goed in kaart te brengen door ze te kunnen signaleren, een goede intake en dossieranalyse. De cursus verbindt wetenschappelijke kennis aan een praktische vertaling.

3 februari 2021woensdag

Neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren drs. Marina Reijns

In de cursus ‘neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren’ wordt stil gestaan bij de verschillende neuropsychologische vaardigheden die kunnen worden getest bij 4-24 jarigen.

12 februari 2021vrijdag

Executieve functies bij leerlingen in het middelbaar onderwijsdr. Mariët van der Molen

  • Wat zijn executieve functies en waarom zijn ze belangrijk: Werkgeheugen, inhibitie, flexibiliteit
  • Zwakke executieve functies: training en aanpak

17 februari 2021woensdag

Psychodiagnostiek bij adolescenten en jong-volwassenen drs. Marina Reijns

Het doen van psychodiagnostiek bij adolescenten omvat veel meer dan de afname van een aantal testen. De verwijzer, de jongere en vaak ook de ouders spelen allemaal een rol in het diagnostisch proces. Wanneer gebruik je welke testen of vragenlijsten bij deze specifieke doelgroep? Wat zijn de mogelijkheden en beperkingen?

9 maart 2021dinsdag

Interpreteren en rapporteren bij intelligentieonderzoek dr. Selma Ruiter

Deze cursus heeft als doel de cursist praktische en theoretische handvatten te bieden bij het interpreteren van en het rapporteren over resultaten van algemeen intelligentieonderzoek. Het CHC model is hierbij uitgangspunt. 

18 maart 2021donderdag

Executieve Functies bij kinderen en jongerendr. Mariët van der Molen

 In deze cursus wordt ingegaan op verschillende executieve functies zoals het werkgeheugen, inhibitie en flexibiliteit. We starten bij de theorie en kennis uit wetenschappelijk onderzoek. Wat is er bekend over de ontwikkeling van executieve functies? Maar er wordt nadrukkelijk ook gekeken naar executieve functies in de praktijk.

25 maart 2021donderdag

SKJ1 dag

Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

26 maart 2021vrijdag

vol

Neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren drs. Marina Reijns

In de cursus ‘neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren’ wordt stil gestaan bij de verschillende neuropsychologische vaardigheden die kunnen worden getest bij 4-24 jarigen.

16 april 2021vrijdag

Dyscalculie: de verdiepingdrs. Marije van Oostendorp

In deze verdiepingscursus wordt nader ingegaan op de uitdagingen bij het stellen van de diagnose, het opstellen van een dyscalculie-verklaring en passende adviezen voor leerlingen met dyscalculie in het primair, voortgezet onderwijs en MBO.

 

22 april 2021donderdag

SKJ1 dag

Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

28 april 2021woensdag

Neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren drs. Marina Reijns

In de cursus ‘neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren’ wordt stil gestaan bij de verschillende neuropsychologische vaardigheden die kunnen worden getest bij 4-24 jarigen.

7 mei 2021vrijdag

Dyslexie; de verdieping dr. Madelon van den Boer

Tijdens deze verdiepingsdag staan we stil bij de meest recente praktische dilemma’s en wetenschappelijke inzichten. We gaan in op differentiaal diagnostiek en comorbiditeit bij dyslexie, evenals diverse casussen die cursisten in de praktijk tegenkomen.

20 mei 2021donderdag

Leer- en gedragsproblemen in het basisonderwijs; begrijpen en begeleidendrs. Beatrijs Brand

In deze drie daagse cursus staat het signaleren en analyseren van verschillende gedrags- en leerproblemen bij kinderen in de basisschoolleeftijd centraal.

SKJ1 dag

Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

4 juni 2021vrijdag

Eéndaagse cursus DSM 5drs. Marina Reijns

Het DSM classificatiesysteem wordt overal in de GGZ toegepast.  In deze dag komen de veranderingen van de DSM IV naar 5 aan de orde. Er wordt uitleg gegeven over de logische opbouw van het systeem in de DSM 5. 


18 juni 2021vrijdag

laatste 3

Interpreteren en rapporteren bij intelligentieonderzoek dr. Selma Ruiter

Deze cursus heeft als doel de cursist praktische en theoretische handvatten te bieden bij het interpreteren van en het rapporteren over resultaten van algemeen intelligentieonderzoek. Het CHC model is hierbij uitgangspunt. 

1 juli 2021donderdag

SKJ1 dag

Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

9 september 2021donderdag

SKJ1 dag

Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

16 september 2021donderdag

Handelingsgerichte diagnostiek voor de onderwijspraktijk: overzicht en inzicht drs. Beatrijs Brand

In deze cursus staat de praktijk van de handelingsgerichte diagnostiek en doelgericht diagnostisch handelen in het onderwijs centraal staan.

28 september 2021dinsdag

Executieve Functies bij kinderen en jongerendr. Mariët van der Molen

 In deze cursus wordt ingegaan op verschillende executieve functies zoals het werkgeheugen, inhibitie en flexibiliteit. We starten bij de theorie en kennis uit wetenschappelijk onderzoek. Wat is er bekend over de ontwikkeling van executieve functies? Maar er wordt nadrukkelijk ook gekeken naar executieve functies in de praktijk.

29 september 2021woensdag

Psychodiagnostiek bij adolescenten en jong-volwassenen drs. Marina Reijns

Het doen van psychodiagnostiek bij adolescenten omvat veel meer dan de afname van een aantal testen. De verwijzer, de jongere en vaak ook de ouders spelen allemaal een rol in het diagnostisch proces. Wanneer gebruik je welke testen of vragenlijsten bij deze specifieke doelgroep? Wat zijn de mogelijkheden en beperkingen?

6 oktober 2021woensdag

Neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren drs. Marina Reijns

In de cursus ‘neurodiagnostiek bij kinderen en jongeren’ wordt stil gestaan bij de verschillende neuropsychologische vaardigheden die kunnen worden getest bij 4-24 jarigen.

8 oktober 2021vrijdag

Executieve functies bij leerlingen in het middelbaar onderwijsdr. Mariët van der Molen

  • Wat zijn executieve functies en waarom zijn ze belangrijk: Werkgeheugen, inhibitie, flexibiliteit
  • Zwakke executieve functies: training en aanpak

4 november 2021donderdag

SKJ1 dag

Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

5 november 2021vrijdag

Dyscalculie: de verdiepingdrs. Marije van Oostendorp

In deze verdiepingscursus wordt nader ingegaan op de uitdagingen bij het stellen van de diagnose, het opstellen van een dyscalculie-verklaring en passende adviezen voor leerlingen met dyscalculie in het primair, voortgezet onderwijs en MBO.

 

12 november 2021vrijdag

Leerproblemen; dyslexie en dyscalculiedr. Madelon van den Boer en drs. Marije van Oostendorp

Je leert in deze cursus lees-, reken- en spellingsproblemen goed in kaart te brengen door ze te kunnen signaleren, een goede intake en dossieranalyse. De cursus verbindt wetenschappelijke kennis aan een praktische vertaling.

15 november 2021maandag

Leer- en gedragsproblemen in het basisonderwijs; begrijpen en begeleidendrs. Beatrijs Brand

In deze drie daagse cursus staat het signaleren en analyseren van verschillende gedrags- en leerproblemen bij kinderen in de basisschoolleeftijd centraal.

8 december 2021woensdag

Eéndaagse cursus DSM 5drs. Marina Reijns

Het DSM classificatiesysteem wordt overal in de GGZ toegepast.  In deze dag komen de veranderingen van de DSM IV naar 5 aan de orde. Er wordt uitleg gegeven over de logische opbouw van het systeem in de DSM 5. 


16 december 2021donderdag

SKJ1 dag

Onder- of overprikkelde kinderen; diagnostiek en interventieMonique Thoonsen

In deze cursus leer je op een andere manier kijken naar gedrag; je leert onder- en overprikkeling herkennen en alternatieven bieden voor storend gedrag.

14 januari 2022vrijdag

Leerproblemen; dyslexie en dyscalculiedr. Madelon van den Boer en drs. Marije van Oostendorp

Je leert in deze cursus lees-, reken- en spellingsproblemen goed in kaart te brengen door ze te kunnen signaleren, een goede intake en dossieranalyse. De cursus verbindt wetenschappelijke kennis aan een praktische vertaling.

Naar boven