Werken aan een negatief zelfbeeld (COMET) een cognitief gedragstherapeutische behandeling bij kinderen en jongeren
De zelfbeeldtraining ‘werken aan je zelfbeeld’ helpt om meer zelfvertrouwen te krijgen. In deze cursus leer je hoe je kinderen en jongeren (8-24 jaar) met een negatief zelfbeeld kunt helpen, waarbij gebruik wordt gemaakt van de werkboeken.
9.4/10 (4 beoordelingen)
- Home
- Cursusaanbod
- Werken aan een negatief zelfbeeld (COMET) een cognitief gedragstherapeutische behandeling bij kinderen en jongeren
Een negatief zelfbeeld kan bij iedereen voorkomen, maar wanneer dit gevoel de hele dag aanwezig is en leidt tot een slecht gevoel over zichzelf, is het belangrijk om er iets aan te doen. Deze cursus biedt een cognitieve gedragstherapeutische behandeling gebaseerd op COMET (Competitive Memory Training, ontwikkeld door Kees Korrelboom) die effectief is gebleken bij volwassenen.
Ook bij kinderen en jongeren met verschillende diagnoses zijn positieve resultaten gemeten in de eerste onderzoeken. In deze cursus leren deelnemers hoe ze kinderen en jongeren (8-24 jaar) met een negatief zelfbeeld kunnen helpen door middel van werkboeken. Schrijf u nu in en ontdek hoe u deze doelgroep kunt helpen om een positief zelfbeeld te ontwikkelen en zich beter te voelen.
Doelstellingen
Cursisten kunnen na het volgen van de cursus direct in de praktijk aan de slag met Werken aan je zelfbeeld.
Werkwijze
Theoretische uitleg, videomateriaal, rollenspelen, literatuur
Wijze van toetsing
Schriftelijk tentamen
Contacturen: 7 uur
Zelfstudie: 3 uur
Cursus van 22 mrt 2025 - 22 mrt 2025
Dag | Datum | Tijd | Opmerking |
---|---|---|---|
1 | zaterdag 22 mrt 2025 | 9:30 - 16:45 |
Cursus van 13 mei 2025 - 13 mei 2025
Dag | Datum | Tijd | Opmerking |
---|---|---|---|
1 | dinsdag 13 mei 2025 | 9:30 - 16:45 |
Cursus van 14 okt 2025 - 14 okt 2025
Dag | Datum | Tijd | Opmerking |
---|---|---|---|
1 | dinsdag 14 okt 2025 | 9:30 - 16:45 |
22 mrt 2025
NIP (K&J) / NVO (OG) en SKJ psychologen en orthopedagogen | ||
---|---|---|
Behandeling | 4 | Toegekend |
Herregistratie | 6,5 | Toegekend |
Extra literatuur | 2 | Toegekend |
Overige taken | 0,5 | Toegekend |
Diagnostiek | 2 | Toegekend |
VGCt | ||
---|---|---|
Nascholingscursus | 7 | Toegekend |
SKJ | ||
---|---|---|
Opleidingstraject jeugdzorgwerkers en jeugd- en gezinsprofessionals | 6,5 | Toegekend |
POH-GGZ | ||
---|---|---|
Nascholing praktijkondersteuners | 7 | Toegekend |
13 mei 2025
NIP (K&J) / NVO (OG) en SKJ psychologen en orthopedagogen | ||
---|---|---|
Behandeling | 4 | Toegekend |
Herregistratie | 6,5 | Toegekend |
Extra literatuur | 2 | Toegekend |
Overige taken | 0,5 | Toegekend |
Diagnostiek | 2 | Toegekend |
VGCt | ||
---|---|---|
Nascholingscursus | 7 | Toegekend |
SKJ | ||
---|---|---|
Opleidingstraject jeugdzorgwerkers en jeugd- en gezinsprofessionals | 6,5 | Toegekend |
POH-GGZ | ||
---|---|---|
Nascholing praktijkondersteuners | 7 | Toegekend |
14 okt 2025
NIP (K&J) / NVO (OG) en SKJ psychologen en orthopedagogen | ||
---|---|---|
Overige taken | 0,5 | Toegekend |
Herregistratie | 6,5 | Toegekend |
Extra literatuur | 2 | Toegekend |
Diagnostiek | 2 | Toegekend |
Behandeling | 4 | Toegekend |
VGCt | ||
---|---|---|
Nascholingscursus | 7 | Toegekend |
SKJ | ||
---|---|---|
Opleidingstraject jeugdzorgwerkers en jeugd- en gezinsprofessionals | 6,5 | Toegekend |
Hulpverleners; groepswerkers, (GZ)psychologen, orthopedagogen, SPV-ers, gedragstherapeuten, psychotherapeuten en psychiaters die werken met kinderen en jongeren met een negatief zelfbeeld.
22 mrt 2025
13 mei 2025
14 okt 2025
22 mrt 2025
13 mei 2025
14 okt 2025
Schrijf je nu in voor de eerstvolgende cursus!
Werken aan een negatief zelfbeeld (COMET) een cognitief gedragstherapeutische behandeling bij kinderen en jongeren
Reviews
9.4/10 (4 beoordelingen)
Enthousiaste docenten. Goede inhoudelijke verheldering om nu...
Enthousiaste docenten. Goede inhoudelijke verheldering om nu aan de slag te gaan!
Speelse, waardevolle, effectieve manieren geleerd om materie...
Speelse, waardevolle, effectieve manieren geleerd om materie in de praktijk te implementeren.
Ik vond de cursusdag heel waardevol. Het...
Ik vond de cursusdag heel waardevol. Het was erg praktisch en concreet. Je kan er echt direct iets mee! Het voelde niet als een ‘taaie’ dag, maar het was erg inspirerend.
Het meest inspirerende vond ik het enthousiasme...
Het meest inspirerende vond ik het enthousiasme en de kennis van de docenten. Dit maakt dat de inhoud blijft hangen. Inhoudelijk ook heel toepasbaar in de praktijk.