Handelingsgerichte diagnostiek voor de onderwijspraktijk: overzicht en inzicht

Leer in de tweedaagse cursus 'Handelingsgerichte diagnostiek voor de onderwijspraktijk: overzicht en inzicht' hoe je als orthopedagoog in het onderwijs praktisch en verantwoord kunt omgaan met uiteenlopende vragen en hoe je prioriteiten kunt stellen en keuzes kunt maken bij het stellen van een diagnose.

  1. Home
  2. Cursusaanbod
  3. Handelingsgerichte diagnostiek voor de onderwijspraktijk: overzicht en inzicht

De tweedaagse cursus 'Handelingsgerichte diagnostiek voor de onderwijspraktijk: overzicht en inzicht' richt zich op orthopedagogen in het onderwijs die praktisch en verantwoord willen omgaan met uiteenlopende vragen die bij hen worden neergelegd. Tijdens de cursus leer je prioriteiten stellen, keuzes maken en welke middelen je daarbij kunt gebruiken. Daarnaast krijg je inzicht in de rollen van leerling, ouders en school in het diagnostisch proces.

100% op locatie
Zeer ervaren docent
Direct toepasbaar in de praktijk
Geaccrediteerd

Doelstelling 

Na afloop van de cursus;

  • Heb je kennis van handelingsgerichte diagnostiek en beschik je over meer praktische vaardigheden in het toepassen daarvan in het onderwijs;
  • Heb je kennis gemaakt met het inzetten en analyseren van diagnostisch instrumenten, oaWISC-V-NL
  • Heb je theoretische inzichten toegepast op concrete casuïstiek

Werkwijze                                                                                                                                               De cursus bestaat uit afwisselende werkvormen. Je krijgt presentaties van de docent over de theoretische achtergrond en bespreekt praktische voorbeelden in kleine groepen. Je moet rekening houden met een voorbereidingstijd van ongeveer 3 uur per cursusdag voor literatuurstudie en 2 uur voor de afsluitende praktijkopdracht.

Wijze van toetsing

De toetsing vindt plaats door het schrijven van een conclusie bij een casus die door de docent wordt aangeleverd. Kennis wordt zo toegepast en gekoppeld aan literatuur in combinatie met reflectie. In te leveren 1 maand na afloop van de cursus. Voor een certificaat met accreditatie geldt een norm van minimaal 90% aanwezigheid.

Contacturen: 12 uur

Zelfstudie: 8 uur

Schrijf je nu in voor de eerstvolgende cursus!

Handelingsgerichte diagnostiek voor de onderwijspraktijk: overzicht en inzicht

Amsterdam, Aristo Amsterdam
12 contacturen
Beatrijs Brand

Reviews

Docent met vakkennis, heel praktisch en heel...

18-01-2024

Docent met vakkennis, heel praktisch en heel helder uitgelegd

Tom

De bevlogenheid van de docent was erg...

09-02-2024

De bevlogenheid van de docent was erg inspirerend. Ze neemt je mee in het verhaal!

Lot

De cursus had een goede aansluiting bij...

18-01-2024

De cursus had een goede aansluiting bij de praktijk, gaf nieuwe inzichten en ververste de kennis uit de theorie van de Master Orthopedagogiek.

Eline

Het handboek was praktisch en up-to-date en...

18-01-2024

Het handboek was praktisch en up-to-date en de docent was goed benaderbaar en speelde in op de vraag.

Boudewijn

Vragen? Wij helpen je!

Ons team staat altijd voor jou klaar om jouw vragen te beantwoorden. Bekijk onze veelgestelde vragen of neem contact met ons op!

Ik moet mij nog bij de VGCt registreren als cognitief gedragstherapeut in opleiding om aan de toelatingseisen van mijn cursus te voldoen. Mag ik met de cursus starten?
Ik schrijf me in voor een cursus waarvoor toelatingseisen gelden. Hoe laat ik jullie weten dat ik aan deze eisen voldoe?
Ik ben geregistreerd bij het SKJ. Hoe kom ik in aanmerking voor mijn punten?
Ik heb een cursus afgerond en een certificaat ontvangen, maar er zijn geen punten ingevoerd in PE online. Hoe kan dat?
Is er een kans dat mijn cursus toch niet doorgaat?
Ik heb een cursus afgerond. Wanneer kan ik mijn certificaat verwachten?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang maandelijks updates over ons cursusaanbod. Je kunt je op elk gewenst moment weer uitschrijven.