Werken aan een negatief zelfbeeld (COMET) een cognitief gedragstherapeutische behandeling bij kinderen en jongeren
De zelfbeeldtraining ‘werken aan je zelfbeeld’ helpt om meer zelfvertrouwen te krijgen. In deze cursus leer je hoe je kinderen en jongeren (8-24 jaar) met een negatief zelfbeeld kunt helpen, waarbij gebruik wordt gemaakt van de werkboeken.
9.4/10 (4 beoordelingen)
- Home
- Cursusaanbod
- Werken aan een negatief zelfbeeld (COMET) een cognitief gedragstherapeutische behandeling bij kinderen en jongeren
Een negatief zelfbeeld kan bij iedereen voorkomen, maar wanneer dit gevoel de hele dag aanwezig is en leidt tot een slecht gevoel over zichzelf, is het belangrijk om er iets aan te doen. Deze cursus biedt een cognitieve gedragstherapeutische behandeling gebaseerd op COMET (Competitive Memory Training, ontwikkeld door Kees Korrelboom) die effectief is gebleken bij volwassenen.
Ook bij kinderen en jongeren met verschillende diagnoses zijn positieve resultaten gemeten in de eerste onderzoeken. In deze cursus leren deelnemers hoe ze kinderen en jongeren (8-24 jaar) met een negatief zelfbeeld kunnen helpen door middel van werkboeken. Schrijf u nu in en ontdek hoe u deze doelgroep kunt helpen om een positief zelfbeeld te ontwikkelen en zich beter te voelen.
Doelstellingen
Cursisten kunnen na het volgen van de cursus direct in de praktijk aan de slag met Werken aan je zelfbeeld.
Werkwijze
Theoretische uitleg, videomateriaal, rollenspelen, literatuur
Wijze van toetsing
Schriftelijk tentamen
Contacturen: 7 uur
Zelfstudie: 3 uur
Hulpverleners; groepswerkers, (GZ)psychologen, orthopedagogen, SPV-ers, gedragstherapeuten, psychotherapeuten en psychiaters die werken met kinderen en jongeren met een negatief zelfbeeld.
Reviews
9.4/10 (4 beoordelingen)
Het meest inspirerende vond ik het enthousiasme en de kennis van de docenten. Dit maakt dat de inhoud blijft hangen. Inhoudelijk ook heel toepasbaar in de praktijk.
Ik vond de cursusdag heel waardevol. Het was erg praktisch en concreet. Je kan er echt direct iets mee! Het voelde niet als een ‘taaie’ dag, maar het was erg inspirerend.
Enthousiaste docenten. Goede inhoudelijke verheldering om nu aan de slag te gaan!
Speelse, waardevolle, effectieve manieren geleerd om materie in de praktijk te implementeren.