ADHD; diagnostiek en behandeling bij kinderen en jeugdigen in Online op 19 mei 2021

Je gaat je nu inschrijven voor deze cursus. Nadat je je gegevens hebt ingevuld krijg je een bevestiging per e-mail.

Heb je al een King nascholing account? Log dan eerst in.
Alle velden moeten ingevuld worden

Functie en werkplek

Om deel te nemen aan onze cursussen is een relevante vooropleiding verplicht.

Je registratienummer(s) hebben we nodig om de accreditatiepunten aan jou toe te kennen. Als je geen lid bent van een beroepsvereniging, dan kun je niet van toepassing invullen.

Alle velden moeten ingevuld worden
Jouw adres

Betaalt iemand anders dan jijzelf de factuur?
Geef dan afwijkende factuurgegevens op.

Factuuradres

Op het volgende scherm zie je eerst een overzicht van de lestijden en de totale kosten. Controleer het en druk dan op Inschrijven om jouw inschrijving naar ons te verzenden. Daarna ontvang je ook een bevestiging per e-mail. Alvast welkom! Leuk dat je meedoet!

🙌 Bijna klaar! Je gaat je inschrijven voor:

ADHD; diagnostiek en behandeling bij kinderen en jeugdigen in Online op 19 mei 2021

Lestijden

  1. 19 mei 2021 van 9:30 - 17:00
  2. 2 juni 2021 van 9:30 - 17:00

De cursus start op 19 mei 2021 om 09.30 uur en duurt tot 16.45 uur. 

De cursus vindt online plaats. Enkele dagen voor aanvang van de cursus, ontvang je een ZOOM link met uitleg en verdere instructies (soms belandt deze mail in je spambox).

Vooraf aan de eerste cursusdag dient het volgende te worden gelezen (zie literatuurlijst):

  • Buitelaar, J. & Paternotte, A. Dit is ADHD (2013). Houten: Uitgeverij Lannoo. Hoofdstuk 1-2-3-4, blz: 10-56 en 202-205 Leeswerk: 49 pagina’s.
  • Ehrlich, T.R. Wonderlijke wazigheid. Uitleg, adviezen, tips en trucs over ADD voor jongeren en hun omgeving (2013). Amsterdam: Uitgeverij SWP. H 1 en 2, blz 11 tot 39. Leeswerk: 28 pagina’s.
  • Hallowell, E. & Ratey, J. Hulpgids ADHD (2005). Amsterdam: Uitgeverij Nieuwezijds. Deel 1 Hoe is het om ADHD te hebben? Blz: 13-28 Leeswerk: 15 pagina’s.
  • Oord, S. van der & Prins, P. (2007). Welke behandeling is effectief voor kinderen met ADHD? Medicatie en (cognitieve) gedragstherapie. Kind en Adolescent Praktijk, nummer 2 2007, 58-65. Leeswerk: 8 pagina’s.
  • The MTA cooperative group (1999), A 14-month randomized clinical trial of treatment strategies of Attention-Deficit/ Hyperactivity disorder. Archives of General Psychiatry, Dec;56(12):1073-86. Leeswerk: 13 pagina’s.

Meer informatie over de cursus is te vinden bij Cursussen op Mijn King nascholing. Daar kun je ook het draaiboek vinden. De literatuur staat onder Literatuurlijst en de planning is te vinden onder Cursusdagen.

Prijs: € 410,00

Acht weken voor aanvang ontvang je de factuur per e-mail. Deze kun je via iDeal of bankoverschrijving voldoen. De cursus wordt toegevoegd aan je King nascholing profiel, zodat je alle informatie bij de hand hebt.

Al deze informatie krijg je uiteraard ook in een mailtje.

Naar boven