Beperkt aantal plaatsen

Er is nog maar één plaats beschikbaar voor deze cursus. Neem jij die? Zou leuk zijn! 😁

Autisme Spectrum Stoornissen; begrijpen en begeleiden van kind/jeugdige en gezin in Online op 26 mei 2020

Je gaat je nu inschrijven voor deze cursus. Nadat je je gegevens hebt ingevuld krijg je een bevestiging per e-mail.

Heb je al een King nascholing account? Log dan eerst in.
Alle velden moeten ingevuld worden

Functie en werkplek

Om deel te nemen aan onze cursussen is een relevante vooropleiding verplicht.

Je registratienummer(s) hebben we nodig om de accreditatiepunten aan jou toe te kennen. Als je geen lid bent van een beroepsvereniging, dan kun je niet van toepassing invullen.

Alle velden moeten ingevuld worden
Jouw adres

Betaalt iemand anders dan jijzelf de factuur?
Geef dan afwijkende factuurgegevens op.

Factuuradres

Op het volgende scherm zie je eerst een overzicht van de lestijden en de totale kosten. Controleer het en druk dan op Inschrijven om jouw inschrijving naar ons te verzenden. Daarna ontvang je ook een bevestiging per e-mail. Alvast welkom! Leuk dat je meedoet!

🙌 Bijna klaar! Je gaat je inschrijven voor:

Autisme Spectrum Stoornissen; begrijpen en begeleiden van kind/jeugdige en gezin in Online op 26 mei 2020

Lestijden

  1. 26 mei 2020 van 9:30 - 16:45
  2. 9 juni 2020 van 9:30 - 16:45
  3. 24 juni 2020 van 9:30 - 16:45

Deze cursus wordt aangeboden via Zoom, nader aan de cursusdag zult u aanvullende informatie ontvangen via e-mail. 

Verplichte literatuur: 

Scheeren, A. en Begeer, S. (2015). Theory of Mind. Uit: Autismespectrumstoornis. Interdisciplinair basisboek. Geurts, H; Sizoo, B. en Noens, I. (red). Diagnosis Uitgevers, Leusden. Hoofdstuk 6 (pp. 71-82). - 

Wagemans, J; Evers, K. en Hallen, R van der (2015). Centrale Coherentie. Uit: Autismespectrumstoornis. Interdisciplinair basisboek. Geurts, H; Sizoo, B. en Noens, I. (red). Diagnosis Uitgevers, Leusden. Hoofdstuk 7 (pp. 83-96). - 

Geurts, H.; Eylen, L. van en Vries, M. de (2015). Executieve functies. Uit: Autismespectrumstoornis. Interdisciplinair basisboek. Geurts, H; Sizoo, B. en Noens, I. (red). Diagnosis Uitgevers, Leusden. Hoofdstuk 5 (pp. 57-69). - 

Cruys, S. van de; Evers, K. en Wagemans, J. (2018). Autisme en omgaan met onzekerheid. Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, nr. 2: 14-30. - 

Spek, A.A. (2013). Autismespectrumstoornis bij meisjes en vrouwen. Ned. Tijdschrift Geneeskd, 157: A6211 (pp. 1-6). - 

Spek, A.A. en Goosen, A. (2013). Autismespectrumstoornissen bij meisjes en vrouwen. Een eerste verkenning. Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 2: 62-67. - 

Rieffe, C.; Bulow, A.; Willems, D.; Blijd-Hoogewys, E. en Stockmann, L. (2017). Hoe empathisch zijn meisjes met autisme? Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme. Jrg. 16 (2): 2-14. - 

Berckelaer-Onnes, I.A. van; Degrieck, S. en Hufen, M. (2017). Autisme en zintuiglijke problemen. Boom uitgevers, Amsterdam. (pp. 27-44).

Voorbereiding cursisten:


Opdracht 1 Bestuderen van de verplichte literatuur. 


Opdracht 2 Bereid een vraag of dilemma voor (al dan niet geïllustreerd met casuïstiek) gekoppeld aan de thema’s van deze bijeenkomst: het herkennen van ASS op gedragsniveau, de informatie verwerking bij ASS, de sensorische informatieverwerking bij ASS en of het herkennen van ASS bij meisjes.   
Een korte beschrijving van de vraag, het dilemma en de casuïstiek (maximaal ½ A4) wordt uiterlijk drie dagen voor aanvang van de cursusdag digitaal doorgestuurd aan de docent.


Prijs: € 575,00

Acht weken voor aanvang ontvang je de factuur per e-mail. Deze kun je via iDeal of bankoverschrijving voldoen. De cursus wordt toegevoegd aan je King nascholing profiel, zodat je alle informatie bij de hand hebt.

Al deze informatie krijg je uiteraard ook in een mailtje.

Naar boven